Processen for SAP Payroll Cloud Service
SAP Payroll Cloud modtager medarbejderdata fra jeres HR-løsning
Data der er relevant for lønnen – nye medarbejdere, termineringer, løn input såsom bonus, udlæg mv..
Der bliver kontrolleret mod logiske brister i løndata
Tryk her og se hele processen.
Lønnen bliver beregnet for jeres medarbejdere
Systemet er udstyret med et komplet lønskema som tager udgangspunkt i de regler som er relevant for jeres branche. Lønnen bliver derved beregnet ud fra de korrekte forudsætninger.
Der foretages udbetaling af løn via NETS
Lønnen bliver ved godkendelse udbetalt via NETS – enten via NemKonto eller bank konto nummer.
Indberetter til offentlige myndigheder og øvrige modtagere
Der indberettes automatisk til eIndkomst, Feriekonto, pensionsselskaber mm.
Indbygget kontrol center – PCC
SAP Payroll Cloud udbydes med nye procesværktøjer og algoritmer, så fejl og mangler i lønnen simpelthen er lettere og hurtigere at identificere, og som skaber en bedre ”lønkvalitet”.
Der kan nu opdages fejl løbende gennem hele løn periode.
Cloud-løsningen er også tildeles automatiseret og har et indbygget kontrolcenter, der hjælper jeres medarbejdere med løbende brister, mangler og fejludbetalinger, således at lønnen betales korrekt, så medarbejdere er glade, samt ingen forkerte udbetalinger, så jeres forretning også er tilfreds.
Ved køb af Cloud-løsning er også inkluderet en automatiseret fraværs refusionsløsning, der sikrer at I ikke mister penge som I er berettiget til ved sygdom og orlov.